dinsdag 2 november 2010

Eindresultaat van Performance

Eindelijk is het zenuwslopende wachten voorbij.
Afgelopen maandag, 1 november 2010, was het zover. Het ging gebeuren.
Het vervelende was dat ik 's ochtends eerst kunstgeschiedenis had waardoor ik mijn zenuwen niet echt onder controle kon krijgen. Dit is echt niks voor mij.
Ik begin te trillen en wordt ontzettend zenuwachtig en nerveus. Klamme, koude handjes etc.
Na de pauze was de les aangebroken. 13:00 begon het. Helaas was ik niet de eerste maar de één na laatste die dag. Dus moest nog langer wachten.

Ik heb echt een hele goede middag gehad, ondanks de zenuwen. De dingen die ik van de anderen van mijn klas heb gezien waren echt super. Er zaten echt hele goede dingen tussen en allemaal even netjes uitgevoerd. Het was echt een hele toffe middag.
Eindelijk was ik aan de beurt.
Ik ging voor de groep staan.
Trillend van de zenuwen deed ik mijn ogen dicht, en het enige waar ik aan dacht was dat het waarschijnlijk niet zou gaan lukken. Dat was het enige wat door mijn hoofd spookte waarop ik nog meer begon te trillen.
Ten slotte besloot ik om toch maar even te hurken. Nog steeds met ogen dicht en denkend aan dat het niet zou gaan lukken. Nou het lukte. De tranen kwamen en ik kon ze niet meer binnen houden. Er spookte van alles door mij heen, van vervelende tot blijde gevoelens. Ik kan me daar niet zo veel meer bij voor stellen.
Maar het is gelukt, ondanks alles.
Iedereen was stil toen ik mijzelf weer rustig kreeg en ging staan.
Dat was het.
Iedereen was nog steeds stil. Ik lachend en huilend te gelijk tegenover hun, nog steeds verbijsterd.
Hun ook blijkbaar. Ze hadden zich er wel op voor bereid, degene die het wisten, maar dit was niet echt van nut geweest.
Geweldig. Ik kreeg volgens mij de reacties uit de mensen die ik wou hebben.
Verbijstering, hulpeloosheid en verdriet bij hun zelf.
GELUKT!
Ik ben normaal niet snel tevreden met iets, maar ben stiekem trots op wat ik toch voor elkaar heb gekregen. Super.
Die avond heb ik ook super geslapen. Was echt op door al die zenuwen van de afgelopen week.

Dank je.
Toch een hele interessante opdracht.

P.S.: ik zal nog even kijken of iemand een filmpje heeft gemaakt. Dan kan ik die hier ook plaatsen. Dat zou top zijn.


P.P.S.: Hier zijn de foto's. Heb ze gekregen van een klasgenoot.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten